Визначення поточного технічного стану дизельного двигуна методами безрозбірної діагностики за параметрами паливної апаратури
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-774X.2021.02.03Анотація
В роботі проведено аналіз ефективних методів діагностики дизелів, та проаналізовано особливості діагностики методами, за параметрами. Окремо перелічено недоліки описуваних методів. Вказано основні причини виникнення несправностей у вузлах паливної апаратури дизельних двигунів. Прикладами доведено, що самим кращим, аналізуючи визначення кореляційних залежностей діагностованих двигунів, є прямі методи, а саме індиціювання робочого процесу у циліндрі дизеля. Встановлено, що методи технічного діагностування не потребують розбирання паливної апаратури та зарекомендували себе як універсальні і оперативні, що дозволяють комплексно оцінити стан дизелю. Детально описано методи нерозбірного діагностування стану дизельного двигуна, досліджено особливості таких непрямих методів діагностики, як вібраційний, акустичний, непряме індиціювання за допомогою визначення напруження у шпильках кришки циліндрів, оцінка величини зносу деталей за вмістом металу у моторній оливі, а також діагностування за нерівномірністю частоти обертання колінчастого валу. Метод по діагностиці віброакустичним методом може бути використаний для визначення технічного стану таких елементів, як паливний насос високого тиску , форсунки і паливопідкачуючий насос. Крім того, дано характеристику мотор-тестерів, вузькоспеціалізованих тестерів та автосканерів. Особливістю діагностики за допомогою комп’ютерного автосканера є те, що вона дозволяє оцінювати стан вузлів комплексно, тобто з врахуванням взаємного впливу несправностей один на одного. Наголошено, що найбільш ефективними можна вважати такі методи, що не потребують розбирання, а найбільш точну оцінку технічного стану паливної апаратури можна дати з використанням методу діагностування за параметрами робочих процесів.
Посилання
Babanin O. B., Buc'kyj O. V. (2017), “Analiz metodiv diagnostuvannja palyvnoi' aparatury dyzeliv [Analysis of methods diagnosing of the fuel equipment of diesel engines]”, Zbirnyk naukovyh prac' Ukrai'ns'kogo derzhavnogo universytetu zaliznychnogo transportu [Collected scientific works of Ukrainian State University of Railway Transport], vol. 168. pp. 31–37, ISSN 1994-7852 (print), ISSN 2413-3795 (on-line), DOI: https://doi.org/10.18664/1994-7852.168.2017.101586.
Kolobov K. S. (2017), “Rozrobka metodyky ekspres-diagnostuvannja dyzelja [Development of a method for Rapid diesel diagnostics]”, LXXIII naukova konferencija profesors'ko-vykladac'kogo skladu, aspirantiv, studentiv ta spivrobitnykiv vidokremlenyh strukturnyh pidrozdiliv universytetu (Kyi'v, 17–19 travnja 2017 r.) [LXXIII scientific conference of teaching staff, postgraduates, students and employees of separate structural divisions of the University (Kiev, 17–19 May 2017)], pp. 51, National transport university, Kiev.
Kolobov K. S. (2018), “Programovanyj tehnologichnyj proces ekspres-diagnostuvannja dyzelja [Programmable technological process of Rapid diesel diagnostics]”, LXXIV naukova konferencija profesors'ko-vykladac'kogo skladu, spivrobitnykiv vido-kremlenyh strukturnyh pidrozdiliv universytetu (Kyi'v, 16–18 travnja 2018 r.) [LXXIV scientific conference of teaching staff, employees of separate structural divisions of the University (Kiev, 16–18 May 2018)], pp. 47, National transport university, Kiev.
Simanenkov A. L. (2016), “Avtomatychne reguljuvannja temperatury u systemah palyvo-pidgotovky [Automatic temperature control in fuel preparation systems]”, Mizhnarodna naukova internet-konferencija “Informacijne suspil'stvo: tehnologichni, ekonomichni ta tehnichni aspekty stanovlennja (vypusk 16) [International academic and research internet conference “Information society: technological, economic and technical aspects of formation (issue 16)”], vol. 16, pp. 89–92, ISSN 2522-932X, Access mode: http://www.konferenciaonline.org.ua/download.php?file=file_1633504750.pdf (accessed 14 February 2021).