Розгляд руху безпілотного транспорту за типом літака

Автор(и)

  • Дмитро Крицький Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4919-0194
  • Олексій Попов Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-2526-9140
  • Андрій Биков Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-7184-4994
  • Тетяна Бикова Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4323-6075
  • Сергій Яшин Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-1680-4156

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-774X.2023.03.09

Анотація

У сучасному світі час та ефективність виготовлення виробів відіграє дуже важливу роль, тому автоматизація на кожному етапі є надважливою. Для автоматизації проєктування використовуються системи автоматизованого проєктування (САПР) також пропонується підхід дослідження функцій і геометрії, який дозволяє проектувати на основі опису функціональності та геометрії, але, як за-значено в публікації, це дуже добре для прототипування Розглянуто підхід до класифікації систем автоматизації підтримки життєвого циклу інженерних об’єктів, з запропонованою структурою опису проектованого об’єкта, з використанням потрійного підходу до опису: функціонального, математичного та фізичного. На основі цього підходу описано алгоритм складання функціонального опису життєвого циклу, в основу алгоритму покладено принцип єдності аналізу та синтезу створюваної системи в процесі проектування. Запропоновані рішення розглядаються з використанням традиційної методології Aircraft Shaping на прикладі алгоритму виду літака. Також представлено архітектуру мультиагентної платформи для структурно-параметричного синтезу об'єкта, для зручності використання якої запропоновано використовувати класифікацію задач проектування у вигляді проектного куба. Запропонований підхід дозволяє отримати точний опис проектованого об’єкта та підзадач, необхідних для його створення, що дозволяє скоротити час виконання проекту. У статті не всі рішення можливо автоматизувати на даному етапі технічної розробки, але того, що можливо автоматизувати, достатньо, щоб отримати скорочення термінів реалізації, а також прискорення процесу прототипування, як це показано в розглянутому прикладі. З отриманих даних, бачимо що фактичні дані протягом усього життєвого циклу (ЖЦ) отримують з прискорення на етапах, що пов’язані зі сприйманням вихідних даних. Отримане скорочення термінів на протязі всього життєвого циклу досягає від 10 % до 21 % від запланованого часу.

Посилання

Ek, K., Mathern, A., Rempling, R., Brinkhoff, P., Karls-son, M., Norin, M. (2020), “Life Cycle Sustaina-bility Per-formance Assessment Method for Comparison of Civil Engineering Works Design Con-cepts: Case Study of a Bridge”, International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 7, is. 21, https://doi.org/10.3390/ijerph17217909.

Pinheiro Melo, S., Barke, A., Cerdas, F., Thies, C., Men-nenga, M., Spengler, T. S., Herrmann, C. (2020), “Sustain-ability Assessment and Engineering of Emerging Aircraft Technologies—Challenges, Methods and Tools”, Sustain-ability, vol. 12, is. 14, https://doi.org/10.3390/su12145663.

Müller, J. R., Panarotto, M., Isaksson, O. (2020), “Design Space Exploration of a Jet Engine Compo-nent Using a Combined Object Model for Function and Geometry”, Aerospace, vol. 7, is. 12, https://doi.org/10.3390/aerospace7120173.

Bykov, A., Plastun, T., Chubukina, O., Yeremiyev, M., & Kryshtopa, A. (2021), “Design and Statistical Analysis of the Cockpit for the Flight Simulator”, Open Information and Computer Integrated Tech-nologies, no. 94, pp. 122–130, https://doi.org/10.32620/oikit.2021.94.10.

Kozma, D., Varga, P., Larrinaga, F. (2021), “System of Systems Lifecycle Management—A New Con-cept Based on Process Engineering Methodologies”, Applied Sciences, vol. 11, is. 8, https://doi.org/ 10.3390/app11083386.

Kawakami, K., Fukushige S., Kobayashi H. (2017), “A Functional Approach to Life Cycle Simulation for System of Systems”, Procedia CIRP, vol. 61, pp. 110–115, https://doi.org/10.1016/j.procir.2016.11.255.

Kritskiy, D. N., Druzhinin E. A., Karatanov A. V., Kritskaya O. S. (2020), Content Management Meth-od of Complex Technical System Development Projects”, Ad-vances in Intelligent Systems and Com-puting IV. Selected pspers from the International Conference on Computer Sci-ence and Information Technologies, CSIT 2019, September 17–20, 2019, Lviv, Ukraine. Advances in Intelligent Sys-tems and Computing, vol. 1080, pp. 293–303 https://doi.org/10.1007/978-3-030-33695-0_21.

Polovinkin, A. I. (1988), Osnovy inzhenernogo tvorchestva [Fundamentals of Engineering Creativi-ty], 368 p, ISBN 5-217-00016-3.

Hubka, V., Ernst Eder W. (1988), Theory of Technical Systems: A Total Concept Theory for Engineer-ing Design, vol. XIV, 278 p, Springer-Verlag, Berlin, https://doi.org/10.1007/978-3-642-52121-8.

Ylmén, P., Berlin, J., Mjörnell, K., Arfvidsson, J. (2020), “Managing Choice Uncertainties in Life-Cycle Assessment as a Decision-Support Tool for Building Design: A Case Study on Building Framework”, Sustainability, vol. 12, is. 12, https://doi.org/10.3390/su12125130.

Frederic B., Christopher F., Mavris D. N. (2016), “An Aircraft Development Methodology Aligning Design and Strategy to Support Key Decision Making”, 57th AIAA/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics, and Materials Conference. January 2016, San Diego, Cali-fornia, USA, AIAA 2016-1661, https://doi.org/10.2514/6.2016-1661.

Kritskiy, D., Yashin S., Koba S. (2021), “Unmanned Aeri-al Vehicle Mass Model Peculiarities”, Mathematical Mod-eling and Simulation of Systems (MODS'2020). Selected Papers of 15th International Scienrific-practical Confer-ence, MODS, 2020 June 29–July 01, Chernihiv, Ukraine. Advances in Intelligent Systems and Computing, Vol. 1265, pp. 299–308, https://doi.org/10.1007/978-3-030-58124-4_29.

Gorbunov, A. A., Pripadchev, A. D., Elagin, V. V., Mag-din, A. G., Ezerskaya E. M. (2021), “The Meth-od of Se-lecting Aircraft Conceptual Design Parameters at the Stage of Feasibility Study”, International Journal of Engineering Trends and Technology, vol. 69, no. 6, pp. 193–198, https://doi.org/10.14445/22315381/IJETT-V69I6P228.

Raymer, D. P. (2002), Enhancing Aircraft Conceptual Design using Multidisciplinary Optimization: Doctoral Thesis, Royal Institute of Technology, Stockholm, 150 p, ISBN 91-7283-259-2 (print).

Saporito M., A. Da Ronch, Schmollgruber P., Bartoli N. (2020), “Framework development for robust design of novel aircraft concepts”, 3AF Aerospace Europe Confer-ence 2020, 25–28 February 2020, BORDEAUX, France, pp. 1–11, Access mode: https://hal.science/hal-02904365/document (accessed 12 October 2023).

Rentema, D., Jansen E. (2000), “11. An AI Tool for Con-ceptual Design of Complex Products”, Design Research in the Netherlands, pp. 119–131, Access mode: https://pure.tue.nl/ws/portalfiles/portal/3307075/582810.pdf (accessed 12 October 2023).

Braha, D., Reich Y. (2003), “Topological structures for modeling engineering design processes”, Research in En-gineering Design, vol. 14, pp. 185–199, http://dx.doi.org/10.1007/s00163-003-0035-3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-17

Як цитувати

Крицький, Д., Попов, О., Биков, А., Бикова, Т., & Яшин, С. (2024). Розгляд руху безпілотного транспорту за типом літака. Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Енергетичнi та теплотехнiчнi процеси й устаткування, (3), 60–72. https://doi.org/10.20998/2078-774X.2023.03.09

Номер

Розділ

Енергетичні та теплотехнічні процеси й устаткування