Визначення параметрів plug-in гібридної тягової системи для промислового маневрового локомотиву
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-774X.2024.02.08Анотація
Досліджено роботу маневрових локомотивів ТЕМ2 та ЧМЕ3 на промислових підприємствах. Шляхом аналізу даних бортових систем обліку параметрів руху визначено параметри та показники експлуатаційних режимів для тепловозів, які виконують маневрові операції та вивізну роботу. Встановлено, що при виконанні маневрових операцій тепловоз працює з дотичною потужністю, яка не перевищує 150 кВт при найбільшій силі тяги, рівній 250 кН. При виконанні вивізної роботи тепловоз працює з дотичною потужністю не вище 420 кВт при найбільшій силі тяги, рівній 350 кН. Визначено, що при виконанні маневрових операцій споживання енергії не перевищує 1000 кВт×год за одну зміну. Для створення уніфікованого локомотиву запропоновано застосування plug-in гібридної тягової системи. Прогнозується, що виконання маневрових операцій буде здійснюватися при живленні від plug-in накопичувача. У випадку виконання вивізної роботи живлення тягового електроприводу буде здійснюватися сумісно від накопичувача та дизель-генератора.
Посилання
Maslak A., Krasulin O. (2023), “New Energy-Saving Technologies in Transport Services for Industrial Enterprises”, European Science, vol. 3(sge17-03), pp. 69–94, https://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-17-03-006.
Yezhov Yu. V., Pavlenko Yu. S., Poluliakh S. M. (2020), “Shljahy onovlennja parku teplovoziv v Ukrai'ni [Ways to upgrade the diesel locomotive fleet in Ukraine]”, Rejkovij ruhomij sklad [Rail rolling stock], no. 20, pp. 14–26, ISSN 2304-6309 (print).
Syrotenko, Yu. V. (2016), “Udoskonalennia kharakterystyk manevrovykh teplovoziv z adaptatsiieiu do umov yikh ekspluatatsii [Improving the performance of shunting locomotives with adaptation to their operating conditions]”, Abstract of Ph.D. dissertation, Kharkiv, Ukraine.
Riabov Ie., Yeritsyan B., Kachan A., Roi S., Tykhonov A. (2024), “Prospects for a hybrid shunting locomotive in industrial enterprise environment”, Proceedings of the 28th International Scientific Conference. Transport Means 2024, pp. 253–257, https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2024.P253-257.
Roi, S., Kachan, A., Tykhonov, A., Yeritsyan, B., Riabov, I. (2023) “Analysis of Operating Modes of Shunting Locomotives at Industrial Enterprises” Proceedings of the 27th International Scientific Conference. Transport Means 2023. Part II., pp. 554–557, https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2023.P2.
Kinoshita H., Ogawa K. (2021), “Series Hybrid Locomotive Equipped with Energy-Saving Electrical Equipment for European Market”, Toshiba review, vol. 76, no. 4, pp. 1–5, Access mode: https://www.global.toshiba/content/dam/toshiba/migration/infrasolution/www/infrastructure/en/railway/assets/pdf/Toshiba%20Review%20(Hybrid%20Locomotive).pdf (accessed 22 December 2024).
Kostenko I., Nezlina O., Maliuk S., Lysenko Y., Popovich D. (2024), “Development of the traction system structure of a shunting diesel locomotive with a hybrid power supply scheme”, Transport Systems and Technologies, vol. 43, pp. 100–110, https://doi.org/10.32703/2617-9059-2024-43-8.
Ihme J. (2022), “Driving Machines, Power Transmission”, Rail Vehicle Technology, Springer, Germany, https://doi.org/10.1007/978-3-658-36969-9_3.
Riabov I., Goolak S., Kondratieva L., Overianova L. (2023), “Increasing the energy efficiency of the multi-motor traction electric drive of an electric locomotive for railway quarry transport”, Engineering Science and Technology, an International Journal, vol. 42, no. 101416, https://doi.org/10.1016/j.jestch.2023.101416.
Gorobchenko O., Zaika D. (2024), “Stvorennja matematychnoi' modeli vyznachennja tjagovo-energetychnyh pokaznykiv manevrovogo lokomotyva [Development of a mathematical model for determining traction and energy performance indicators of a maneuvering locomotive]”, Collected scientific works of Ukrainian state university of railway transport, vol. 208, pp. 146–162, https://doi.org/10.18664/1994-7852.208.2024.308485.
Kuznetsov V., Kardas-Cinal E., Gołębiowski P., Liubarskyi B.,Gasanov M., Riabov I., Kondratieva L., Opala M. (2022), “Method of Selecting Energy-Efficient Parameters of an Electric Asynchronous Traction Motor for Diesel Shunting Locomotives—Case Study on the Example of a Locomotive Series ChME3 (ЧMЭ3, ČME3, ČKD S200)”, Energies, vol. 15, is. 1, 317, https://doi.org/10.3390/en15010317.
Roi S., Kachan A., Tykhonov A., Yakunin D., Riabov Ye. (2023), “Zastosuvannja tjagovogo elektropryvodu pry modernizacii' teplovozu TGM6 [Application of electric traction drive for the modernization of locomotives with hydraulic power transmission]”, Reporter of the Priazovskyi State Technical University. Section: Technical sciences, vol. 46, pp. 93–102, https://doi.org/10.31498/2225-6733.46.2023.288177.
Kuznetsov V., Lyubarskyi B., Kardas-Cinal E., Yeritsyan B., Riabov L., & Rubanik I. (2020), “Recommendations for the selection of parameters for shunting locomotives”, Archives of Transport, vol. 56, is. 4, pp. 119–133, https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.5650.