Підвищення енергетичної ефективності тягового колекторного електроприводу для маневрових тепловозів
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-774X.2024.02.10Анотація
Досліджено показники енергетичної ефективності тягового електроприводу у режимах роботи з частиною працюючих тягових електродвигунів. Показано, що оптимізація кількості працюючих двигунів залежно від режиму руху дозволяє підвищити ККД тягового електроприводу. Доцільною є динамічна зміна кількості працюючих електродвигунів, що забезпечить стабільність тягового зусилля при рушанні та підвищення енергоефективності тягового приводу при русі. Результати досліджень можуть бути використані при модернізації.
Посилання
Goolak S., Kostenko I., KeršysR., Riabov I., Demydov O. (2023), “Analysis of operation modes of shunting diesel locomotives when performing shunting work”, Transport Systems and Technologies, no. 41, pp. 8–23. https://doi.org/10.32703/2617-9059-2023-41-1.
Goolak, S., Kostenko I., Nezlina O., Riabov Ie., Demydov O. (2023), “Improvement of Locomotives for Shunting Work”, 27th International Scientific Conference on Transport Means 2023, Palanga, Lithuania 4–6 October 2023. Part I, pp. 202–206, ISBN: 978-1-7138-7953-4.
Buryakovs'kyy S. H., Masliy A. S., Pomazan D. P., Denys I. V. (2016), “Obg'runtuvannja neobhidnosti modernizacii' teplovozu ChME3 iz vykorystannjam gibrydnoi' sylovoi' ustanovky [Rationale for Modernization of Diesel Locomotives CHME3 Using Hybrid Propulsion System], Electrification of Transport, no. 12, pp. 82–86, ISSN 2307-4221.
Gorobchenko O., Zaika D. (2024), “Ctvorennja matematychnoi' modeli vyznachennja tjagovo-energetychnyh pokaznykiv manevrovogo lokomotyva [Development of a Mathematical Model for Determining Traction and Energy Performance Indicators of a Maneuvering Locomotive]”, Collection of Scientific Works of the Ukrainian State University of Railway Transport, no. 208, pp. 146–162, https://doi.org/10.18664/1994-7852.208.2024.308485.
Maslijev V. G. (2014), Suchasni konstrukcii' ta dynamika ruhomogo skladu zaliznyc' [Modern designs and dynamics of railway rolling stock], Kharkiv, 106 p., ISBN 978-617-687-041-8, Ukraine.
(2005), Pravyla kapital'nyh remontiv KR-1, KR-2 teplovoziv serii' ChME3, ChME3T, ChME3E (CT-0124), jaki zatverdzheni nakazom Ukrzaliznyci vid 13.12.2005 № 691-CZ [Rules for overhaul of KR-1, KR-2 diesel locomotives of the ChME3, ChME3T, ChME3E series (CT-0124), approved by Ukrzaliznytsia order dated 13.12.2005 No. 691-CZ], Access mode: https://uz.gov.ua/about/technical_and_social_policy/repair_docs/ndi/ (accessed 20 October 2024).
Cyplenkov D. V., Ivanov O. B., Bobrov O. V., Kuznecov V. V., Artemchuk V. V., Bab’jak M. O. (2020), Proektuvannja elektrychnyh mashyn [Design of electrical machines], Dnipropetrovsk, 408 p., ISBN 978-966-350-738-5, Ukraine.
Kuznetsov V., Kardas-Cinal E., Gołębiowski P., Liubarskyi B., Gasanov M., Riabov I., Kondratieva L., Opala M. (2022), “Method of Selecting Energy-Efficient Parameters of an Electric Asynchronous Traction Motor for Diesel Shunting Locomotives – Case Study on the Example of a Locomotive Series ChME3 (ЧMЭ3, ČME3, ČKD S200)”, Energies, vol. 15, is. 1, pp. 317, https://doi.org/10.3390/en15010317.
Bezruchenko V. M., Varchenko V. K., Chumak V. V. (2003), Tjagovi elektrychni mashyny elektroruhomogo skladu [Traction electric machines of electric rolling stock], 252 p., Dnepropetrovsk, ІSBN 966-8471-00-8, Ukraine.
Naukovo-doslidnyj instytut zaliznychnogo transportu (2017), DSTU GOST 2582:2017 Mashyny elektrychni obertovi tjagovi. Zagal'ni tehnichni umovy (GOST 2582-2013, IDT; IEC 60349-1:2010, NEQ; IEC 60349-2:2010, NEQ) [Electric rotary traction machines. General technical conditions].
Kostenko, I., Nezlina, O., Maliuk, S., Lysenko, Y., Popovich, D. (2024), “Development of the traction system structure of a shunting diesel locomotive with a hybrid power supply scheme”, Transport Systems and Technologies, no. 43, pp. 100–110, https://doi.org/10.32703/2617-9059-2024-43-8.
Zaika D. O. (2024), “Vdoskonalennja upravlinnja tjagovoju peredacheju manevrovyh lokomotyviv shljahom vykorystannja metodiv shtuchnogo intelektu [Improvement of traction transmission control in shunting locomotives through the use of artificial intelligence methods]”, Ph.D. Thesis, Kyiv, Ukraine.